piątek, 11 stycznia 2013

Osaczona - P.C + Kristin Cast

Osaczona - Kristin Cast
źródło: empik.com

OPIS



Piąty tom cyklu Dom Nocy.

Przyjaciele Zoey znów są przy niej, a Stevie Rae i czerwoni adepci przestali być tajemnicą Neferet. Zagrożenie pojawia się ze strony potężnego Kalony. Klucz do powstrzymania jego rozprzestrzeniającej się władzy leży w przeszłości – co jednak, jeśli odkrywając ją, Zoey dotrze do tajemnic, których wolałaby nie znać?

Zoey czuje także, że nie może w pełni ufać czerwonym adeptom. Musi również dokonać wyboru między byłym chłopakiem, Erikiem, a Starkiem – łucznikiem, który zmarł w jej ramionach pamiętnej nocy, by odrodzić się jako sługa Neferet. Dziewczyna postanawia za wszelką cenę go uwolnić. Ukryte w nim zło jest przerażające.
źródło opisu: www.empik.com


RECENZJA



Po ,,Nieposkromionej'' można byłoby przerwać czytanie serii, skoro nas tak bardzo irytuje, ale z jakiegoś powodu sięgamy po kolejne części. Może dlatego, że podobają nam się okładki? A może dlatego, że mimo wszystko przyzwyczailiśmy się do Zoey i chcemy śledzić jej losy? Co tym razem autorki dla nas przygotowały?

W tej części Zoey i jej przyjaciele chowają się w tunelach i obmyślają plan obalenia Kalony. Sprawy strasznie się komplikują i trzeba szybko uporać się z problemami. Do tego dochodzi życie uczuciowe Zoey i jej odwieczny wybór między chłopakami. Czy tym razem uda im się unicestwić zło? Czy Zoey w końcu zdecyduje się, którego chłopaka kocha bardziej?

Do plusów, które możemy przypisać autorką powinniśmy zaliczyć lekki styl (książki czyta się naprawdę szybko i przyjemnie) oraz dużo akcji. Książka nie jest zbyt skomplikowana i jest zdecydowanie skierowana do młodzieży, gwarantując im rozrywkę na leniwy wieczór. Do minusów możemy zaliczyć przeciągłe marudzenie głównej bohaterki i jej wieczne niezdecydowanie w sprawie chłopaków. Można też się poskarżyć na właściwie niezbyt śmieszne żarty i ''baranie stadko'', które powinno już zachowywać się trochę doroślej. Mnie osobiście także często wkurzają dialogi i język, którym posługują się bohaterowie. Jest bardzo płytki i czasami aż nazbyt ''młodzieżowy''.

Moim zdaniem pomysł na serię był niezły, ale ze względu na minusy, które pojawiają się w każdej części nie można powiedzieć, że został dobrze zrealizowany. Książka mogła być lepsza. Z przymknięciem oka mogę ją polecić, ponieważ idealnie nadaje się dla wszystkich czytelników, którzy nie wymagają zbyt wiele.


***

Liebster Blog


Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę".
Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia.
Po odebraniu 'nagrody' należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby,
która Cię nominowała.
Następnie ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię  nominował.


Bardzo nam miło, że znowu zostałyśmy nominowane. :) Za nominację dziękujemy Upadły czy Anioł :)

1. Ile masz lat?
17 :)
2.Ulubiony film?
Uwielbiam całą serię Harrego Pottera, Zmierzch, Trzy Metry Nad Niebem, Twój Na Zawsze, Nadzwyczajne życie Timothy Green. Uwielbiam mnóstwo filmów, ale tylko te dwie serie jestem w stanie oglądać bez przerwy. :)
3. Czy miewasz koszmary?
Tak i to bardzo często! Nienawidzę, gdy muszę przed czymś uciekać i wtedy biegnę tak przeraźliwie wolno. W ogóle często miewam koszmary i strasznie nie lubię tego.
4. Czego nie lubisz w książkach?
Gdy główna bohaterka zbyt często użala się nad sobą i jest głupia, choć autorka stara się zrobić z niej najlepszą, oraz tego,  gdy przez całą książkę jest ''lanie wody''.
5.Ulubiony pisarz?
Swoim lekkim piórem urzekła mnie Stephanie Meyer. Jej książki naprawdę łatwo i przyjemnie się czyta.
6.Kolor oczu?
Jestem pewna, że jest to zielony, ale czasami wygląda jak szary lub niebieski. Jednak zdecydowanie jest to zielony.
7. Najmilsze wspomnienie związane ze szkołą?
Jest wiele zabawnych chwil, które wydarzyły się w szkole. Tam też poznałam moich przyjaciół. Nie potrafię wytyczyć jednego.
8. Książka podczas której płakałaś?
Ostatnio zauważyłam, że nie potrafię się wzruszać. Nie łatwo wymusić na mnie łzy, nie ważne, jak bardzo coś wydaje się być smutne. Tak więc nie płakałam na żadnej książce.
9.Data ostatniej wizyty w kinie?
Ostatnio w kinie byłam na premierze Przed Świtem. To chyba było w listopadzie.
10. Kawa czy herbata?
Zdecydowanie herbata! Uwielbiam pić herbatę, choć od czasu do czasu kawą nie pogardzę.
11. Lubisz czekoladę?
Uwielbiam! Właściwie codziennie jem czekoladę. Moja mama uważa, że przesadzam, ale ja po prostu nie mogę się powstrzymać.

Moje pytania:

1. Jaka książka jest numerem jeden na liście tych, które zamierzasz przeczytać?
2. Jakie jest Twoje największe marzenie, które chciałabyś spełnić w tym roku?
3.  Kiedy narodziła się Twoja pasja czytania?
4. Którą porę roku lubisz najbardziej?
5. Co Cię przeraża?
6. Kim planujesz zostać w przyszłości?
7.Jesteś typem osoby spokojnej i cichej, czy wręcz przeciwnie?
8. Masz jakieś szczególne wspomnienie, które przyprawia Cię o uśmiech na twarzy?
9. Jaki przedmiot w szkole jest twoim ulubionym?
10. Jakiej muzyki słuchasz?
11. Do której książki jeszcze kiedyś wrócisz, ponieważ głęboko zachowała się w Twojej pamięci?

Nominuję:

1. http://takijestswiat.blogspot.com/
2. http://miastomgly.blogspot.com/
3. http://ja-ksiazkoholiczka.blogspot.com/
4. http://mipropiabiblioteca.blogspot.com/
5. http://kochane-ksiazki.blogspot.com/
6. http://alone-with-books.blogspot.com/
7. http://magicznyswiatksiazek.blogspot.com/
8. http://ogrodpelenksiazek.blogspot.com/
9. http://ksiazka-od-kuchni.blogspot.com/
10. http://mojaksiazkolandia.blogspot.com/
11.http://recenzje-blackkaty.blogspot.com/

Do zabawy zapraszam wszystkich, którzy mają ochotę odpowiedzieć na kilka pytań. :)


10 komentarzy:

  1. nie będę po raz kolejny powtarzała, że Dom Nocy mi się nie podoba, natomiast pragnę pogratulować Tobie, jako wytrwałej jego czytelniczce. życzę miłej lektury kolejnych tomów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi się Dom Nocy średnio podobał. I dżemki za nominację! :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Na razie zrezygnuję z tej książki ( serii) :) Miałam przeczytać, ale na razie jednak poczekam :P Ogólnie lubię tego typu książki więc może kiedyś ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i uważam, że ten tom jest najgorszy z całej serii.
    No i już dałam sobie spokój z twórczością tych autorek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam na razie cztery tomy, ale jeszcze nie zamierzam się poddać, chcę przeczytać serię do końca :) Tym bardziej, że czwarta część była nieco lepsza od innych ;) I uwielbiam babcię Zoey ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomimo tego, że dość dawno czytałam tą książkę nie zapomniałam jaka była beznadziejna. Cały czas denerwował mnie jej ludzki chłopak (nie pamiętam czy był jeszcze w tej części, ale zdaje mi się, że tak), a w Zoey nie podobało mi się to wodzenie za nos osób, które ją kochały.
    Obserwuję i liczę na to samo :)
    http://matraczyta5.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń