poniedziałek, 5 maja 2014

Inni - Ewa Draga


źródło: lubimyczytac.pl

Może zacznę od tego, że nie trawię polskich powieści, a w szczególności tych przeznaczonych do młodzieży. Ostatnio w ogóle nie przepadam za takimi książkami bez względu na to, czyjego są autorstwa, ponieważ stają się coraz bardziej płytkie. Ale mniejsza o to. Ze względu na swój wstręt nie chciałam sięgnąć po ,,Innych'', jednak zachęciła mnie moja koleżanka no i miejsce akcji, które jest mi dość bliskie. Ciekawość zwyciężyła. Poddałam się i złapałam za książkę Ewy Dragi.

Bardzo, ale to bardzo się zaskoczyłam. Właściwie zaskakiwałam się przez całą tę powieść i raz było to pozytywne, a raz negatywne. Dlaczego? Książka zawiera bardzo dużo pozytywnych rzeczy, jednak można wyliczyć także wiele błędów. Mimo tego i tak nie żałuję, że po nią sięgnęłam.

Fabuła nie pędzi zbyt szybko, ale i nie ma lania wody. Jest dość ciekawa, w niektórych momentach nawet i wciągająca. Styl autorki jest dość prosty, potoczny i przyjemny. Główna bohaterka posługuje się zwrotami, które są dość bliskie większości młodzieży, dlatego wiele osób utożsamia się z nią.

Pod względem bohaterów akurat mam kilka zastrzeżeń. Nie jestem taka jak Karolina, a osoby jej pokroju drażnią mnie. Czasami ciężko było mi czytać tę książkę ze względu na jej zachowanie. Za to Gabriel był moim zdaniem idealnie wykreowany. W sensie spełniał funkcję słodkiego chłopaka, która po prostu była urocza. Do przyjaciółek Karoliny też nie mam zastrzeżeń, tak samo do Mareczka, który moim zdaniem był poszkodowany przez los i niekochającą go dziewczynę.

Doszły mnie słuchy, że książka pisana jest podobnie jak ,,Zmierzch''. Może się powtórzę, ale moim zdaniem ona nie ma nic wspólnego z dziełami pani Meyer. Podchodzi trochę pod amerykańskie powieści dla nastolatek, ale - tak jak pewnie ktoś już zauważył - można znaleźć w niej takie drobnostki jak Nasza-Klasa, Gadu-Gadu, a nawet polskie drogi, miejsca spotkań i zachowania typowe dla polskiej młodzieży.

Książkę polecam, chociażby po to, by poczuć polski klimat w książce o nadprzyrodzonych istotach. Mimo, że sama powieść nie była wybitnie genialna, to i tak pewnie sięgnę po jej drugą część. :)

1 komentarz:

  1. Książka ogólnie była niezła, ale nie powala na kolana. Drugiego tomu raczej nie kupie również z tego powodu, że został wydany jedynie jako ebook

    OdpowiedzUsuń