czwartek, 5 lutego 2015

Nie zależy mu na tobie - Greg Behrendt, Liz Tuccillo



Zazwyczaj nie czytam poradników. Nie robię tego dlatego, że po prostu nie jestem nimi zainteresowana. Uważam, że niektóre tematy owych przewodników są głupie i tandetne. Ludzie w niektórych sprawach powinni radzić sobie sami, jednak czasami warto przeczytać coś, co się samemu wie, ale ukrywa się to w podświadomości, ponieważ jest milion powodów, dlaczego, np. nie zależy mu na tobie.
Szczerze mówiąc, strasznie podobała mi się ta mała lekturka i uważam, że każda dziewczyna oraz dojrzała już kobieta powinna to przeczytać, żeby zobaczyć (a raczej przeczytać) na własne oczy to, czego nie potrafi dostrzec lub próbuje zignorować. Warto zauważyć, że pod prawdziwą miłość podszywają się różne inne formy uczuciowe, które są promowane przez media i wszechobecne, lecz nie powinnyśmy ich akceptować, ponieważ stać nas na więcej.
Możecie pomyśleć, że ta książka jest dla desperatek, ale wcale tak nie jest. Nie mam faceta i nigdy nie przeżyłam tego, co jest napisane w tej książce, jednak uważam, że ci autorzy mieli rację. Tu nie chodzi o to, co on ci zrobił, a czego nie. Ważne jest, czy TY czujesz się z tym dobrze, czy nie. To TY masz być szczęśliwa.
Poza tym, żadne twoje usprawiedliwienia nie zmienią faktu, że facet źle cię traktuje. Faceci nigdy się nie zmieniają, a gdy im zależy na kobietach, robią wszystko, żeby być obecnym w ich życiu.
Odebrałam tę książkę bardzo pozytywnie. Dla mnie była ona czymś w rodzaju motywatora. Podbudowała moją samoocenę. Zaczęłam czuć się bardziej dowartościowana i pewna siebie, bo w końcu to ja decyduję, kto może być w moim życiu, a kto nie, i to ja mam być w nim szczęśliwa. Polecam ją każdej dziewczynie i kobiecie, nie tylko tej potrzebującej odpowiedzi na pytania kłębiące się w jej głowie dotyczące jej faceta, ale także tej, która chce się poczuć jak prawdziwa, piękna i pewna siebie kobieta.

3 komentarze:

  1. W sumie, czemu nie? :D Jeśli książka miałaby mi poprawić humor i samoocenę, to z wielką chęcią ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka wyjątkowo przaśna :D Ale nie ja jestem targetem tej powieści :)

    OdpowiedzUsuń