poniedziałek, 1 grudnia 2014

15 powodów, dla których jesteśmy wdzięczni za książki


Nie wiem, czy czytaliście ten artykuł na Lubimy Czytać. Czasami na tym serwisie pojawiają się ciekawe artykuły, które możemy poczytać w przerwie pomiędzy dodawaniem nowych książek do swoich półek, a pisaniem recenzji do już przeczytanych. Ostatnio natrafiłam właśnie na ten i postanowiłam się nim z wami podzielić. Moim zdaniem jest dość interesujący. :)

Jednak zanim przedstawię wam zaproponowane przez LC powody, napiszę coś od siebie. Sama czytam książki i jestem im wdzięczna za pobudzenie mojej wyobraźni, dzięki której nie mam większych problemów z pisaniem wypracowań w szkole i patrzeniem na wszystko z szerszej perspektywy. Dzięki książką mogę też wiele się nauczyć, zwiedzić odległe miejsca, poznać inne kultury, nie ruszając się z domu i nie wydając większej sumy pieniędzy na podróże. Książki nauczyły mnie także empatii, której na próżno szukać w dzisiejszym społeczeństwie zapatrzonym tylko w siebie. Dziękuję książką także za zapełnienie mojego wolnego czasu, za chwilowe porzucenie rzeczywistości, której czasami mam dość, za chwilę relaksu i za ekscytację, kiedy mogłam wybrać kolejne książki w bibliotece lub księgarni, które chciałabym przeczytać i mieć w swojej biblioteczce. :)

A teraz lista zamieszczona przez LC:

1. Książki ratują zdrowie psychicznie, gdy autobus, którym wracamy z pracy, utkwi w korku.

2. Książki ocaliły nas przed wieloma nieudanymi randkami. Zawsze bezpieczniej jest spędzić wieczór na fotelu z ulubionym bohaterem literackim.

3. Dzięki nim czas spędzony w wannie jest znacznie przyjemniejszy.

4. Książki nie osądzają, nawet jeśli nie dokończymy lektury, nie zrozumiemy przesłania lub nie wiemy, jak wymówić nazwisko głównego bohatera.

5. Niezwykła moc książek pomoże uśpić nawet najbardziej niesforne dziecko.

6. Niezwykła moc książek pomoże uśpić także ciebie!

7. Książki uczą empatii w stosunku do ludzi, których nigdy nie spotkaliśmy oraz tolerancji w stosunku do tych, których spotykamy za często.

8. Książki przypominają nam, że mogą istnieć zdania dłuższe niż 160 znaków oraz że nie każdy tekst musi być opatrzony zdjęciem.

9. Książki sprawiają, że stajemy się mądrzejsi. Tak po prostu.

10. Kiedy musisz na chwilę zwolnić i oderwać się od wszystkiego, zawsze znajdzie się książka, która ci w tym pomoże.

11. Książki sprawiają, że możemy przeżywać skrajne emocje, od strachu przez zachwyt do rozpaczy, choć wydajemy się przy tym całkowicie spokojni.

12. Czytanie to jedna z niewielu czynności, którą można wykonywać leżąc na kanapie w rozciągniętym dresie, a mimo to nazwać ją „konstruktywną”.

13. Książki sprawiają, że nigdy nie jesteśmy samotni.

14. Książki uczą, że rodzice, nauczyciele i znajomi czasami się mylą. Uczą też, że my sami mylimy się równie często.

15. Książki uczą samodzielnego myślenia.

A wy? Za co jesteście wdzięczni?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz