Wieczna tęsknota - Mary-Claire Helldorfer

By 18:12

Wieczna tęsknota - Mary-Claire Helldorfer
źródło okładki: publicat.pl


RECENZJA


Zakochałam się w pierwszej części cyklu ,,Pocałunek Anioła'' i z pierwszymi oznakami zamiłowania, wertowałam z zaciekawieniem kolejne kartki książek z tej serii. Nie można zaprzeczyć, że ta seria jest niezwykle delikatna, prosta i jednocześnie magiczna. Po ukończeniu trzeciej części bezzwłocznie sięgnęłam po ,,Wieczną tęsknotę'' i zagłębiłam się w lekturze. Zaciekawiona dalszych losów bohaterów i naiwnego, jednak bardzo romantycznego świata okraszonego tajemnicą, szybko wciągnęłam się w wir wydarzeń i nie opuściłam książki do ostatniej kartki.

Rocznica śmierci Tristana zbliża się nieubłaganie. Ivy układa sobie życie u boku Willa i wraz z nim, Beth i dwoma innymi dziewczynami spędza wakacje w malowniczym nadmorskim ustroniu, gdzie wypoczywa i jednocześnie pracuje. Wydawać by się mogło, że wszystko zaczyna się układać, a związek Ivy i Willa jest idealny, gdy okazuje się, że myśli dziewczyny rozdarte są pomiędzy chłopakiem, z którym jest, Tristanem oraz nowym nieznajomym, który ma w sobie coś dziwnego i jednocześnie znajomego. Czy związek Ivy i Willa przezwycięży wszystko? Czy Tristan odszedł na zawsze? Jaką rolę odegra w tym wszystkim tajemniczy nieznajomy?

Niejednokrotnie podkreślałam, że cykl ,,Pocałunek Anioła'' jest bardzo lekki i idealnie nadaje się na popołudniową nudę. Akcja nie mknie w błyskawicznym tempie, jednak często występują jakieś  zwroty, no i nad naszymi bohaterami wisi ciężka tajemnica. Nie brak wątków miłosnych i paranormalnych. Wszystko czyta się szybko i niezmiernie lekko. W wir wydarzeń wciąga się od pierwszej strony i z zaciekawieniem śledzi się historię bohaterów. Całość prezentuje się dość pięknie i naiwnie, mimo iż nie brak negatywnych zdarzeń. Wszystko jednak da się przeczytać i cieszyć się tą powieścią.

Bohaterowie są dość dobrze wykreowani. Każdy ma swoje cechy szczególne i swoje zasady. Postacie nie są przerysowane, dzięki czemu wydają się być prawdziwe. Ivy jest zagubiona w swoich uczuciach. Will jest współczujący, troskliwy i kochany. Beth jest po prostu baaardzo troskliwa i kochana. Mimo, iż bohaterowie są dość podzieleni, to i tak nie można podpiąć im etykietek, kto jest tym złym, a kto jest tym do końca dobrym.

Okładka przyciąga spojrzenie. Podoba mi się motyw skrzydła i niebieskawy odcień oraz te czerwone pióro. Może ono oznacza upadek anioła? A może otarcie się o śmierć Ivy? Tego nie wiemy, ale możemy snuć domysły.

,,Wieczna tęsknota'' to już czwarta część cyklu znanej młodzieżowej autorki Elizabeth Chandler, która w specyficzny sposób wiąże ze sobą życie pozaziemskie z tym na ziemi. Idealnie balansuje pomiędzy życiem a śmiercią, niebem a piekłem, dobrem a złem oraz miłością, która może zachwycić swoją prostotą i namiętnością. W książce nie brakuje emocji, sekretów, napięcia, zaskakujących wydarzeń i oczywiście miłości oraz sytuacji, które przyprawiają nas o uśmiech na twarzy. Jest to seria idealna dla osób, które potrzebują czegoś lżejszego, co utrzymuje się w paranormal romance. Polecam i z niecierpliwością czekam na kolejną część.

Za książkę dziękujemy:

Współpraca

***

Wybaczcie, że bez przerwy mówię, iż wrócę do odwiedzania waszych blogów, a ostatecznie nie ląduję na ani jednym, lecz mimo moich szczerych chęci i ogólnego zamiłowania do waszych wypocin, mój czas jest tak bardzo ograniczony, że nie mam nawet czasu sięgnąć po jakąś książkę i trochę poczytać. Kto by się spodziewał, że od czerwca będzie jeszcze większe zamieszanie w szkole, niż przez cały rok?

You Might Also Like

24 komentarze

  1. czytałam tylko pierwszy tom. muszę powiedziec, że oczekiwałam od niego czegoś więcej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od pierwszego tomu nie oczekiwałam zbyt wiele, za to kolejne były słabe :(

      Usuń
  2. Nie czytałam, ale chciałabym :)
    Co do szkoły, to chyba normalne, że końcówka najgorsza ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, koniec roku lub koniec semestru zawsze jest najgorszy :(

      Usuń
  3. ja teraz czaje się na drugą część...do tej też dotrę.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że tobie bardziej przypadnie do gustu :)

      Usuń
  4. Nie czytałam, ale mam w planach. Tylko te niektóre negatywne recenzje mnie odstraszają i taki banalny opis...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opis banalny, ale pierwsza część niczego sobie :)

      Usuń
  5. Okładka i recenzja zachęcają :) Może kiedyś skuszę się na serię :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś się nie brałam za tę serię i nadal nie mam ochoty...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do sięgnięcia po pierwszą część :)

      Usuń
  7. Skończyłam na pierwszej częsci i muszę się zabrać za kolejne, szkoda tylko że mam tak malo czasu ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te książki są bardzo cieniutkie, więc na jeden letni wieczór będą idealne :)

      Usuń
  8. Tez tak teraz mam, ze na poczatku roku szkolnego bylo spokojnie, a teraz jest masakra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na początku roku szkolnego była masakra i pod koniec każdego semestru tak samo. W środku bywało różnie, bo jak sypnęli sprawdzianami, to od razu z wszystkich przedmiotów.

      Usuń
  9. Bardzo ciekawie ją przedstawiłaś, skuszę się :)
    PS- dziewczyny, skąd macie taki piękny szablon ? Możecie rzucić linkiem, jeśli robił Wam go ktoś na zamówienie ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do przeczytania :)
      Szablony zawsze mamy z bloga zaczarowane-szablony i nie są one robione na zamówienie. Po prostu je pobieramy :)

      Usuń
  10. O, książka zapowiada się ciekawie, nawet bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja dalej nie jestem pewna czy chcę zaczynać serię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zacznij, zacznij :D Na lato idealna :)

      Usuń
  12. Nie czytałam, ale muszę w końcu sięgnąć :-) Co do szkoły, ja swojego bloga obecnie w dużym stopniu zaniedbuję, a co dopiero czytać innych, chociaż staram się ja mogę, ale tak to jest jak się od przyjścia do domu do nocy prezentacje multimedialne żeby dobić do 5 na koniec roku ^^

    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taaak naciąganie ocen i poprawianie poprzednich jest zbyt czasochłonne. A nauczyciele i tak twierdzą, że naszym jedynym obowiązkiem jest szkoła i to jest bardzo mało.

      Usuń