niedziela, 9 grudnia 2012

Pamiętniki Wampirów Księga 3 L.J.Smith

Pamiętniki Wampirów. Dusze Cieni. Księga 3 - Lisa Jane Smith

photo: wydawnictwo amber

OPIS:


Dwa wampiry.
Dwaj nienawidzący się bracia.
I piękna dziewczyna, której obaj pragną.
Dla tego uczucia przyjdzie im wiele poświęcić…
Elena: oddałaby życie, by ocalić swą miłość. Lecz żeby uwolnić Stefano, musi zwrócić się o pomoc do jego największego wroga.
Stefano: pojmany w demoniczne sidła nie przestaje myśleć o Elenie.
Damon: pożąda duszy i ciała Eleny, i nie zawaha się przed niczym, by je zdobyć choćby musiał za to zapłacić niewyobrażalną cenę.
Opętana przez jego mroczny urok Elena staje przed najtrudniejszą decyzją w swoim życiu. Czy będzie musiała wyrzec się miłości?
opis: wydawnictwo amber


RECENZJA:


Książkę przeczytałam dość dawno, jednak dopiero teraz zebrałam się na recenzję. Oczywiście znowu możemy liczyć na plusy i minusy tej części przygód Eleny i jej przyjaciół, jednakże które z nich przeważą tym razem szalę?

Książka jest o tym, jak Elena wraz z przyjaciółmi próbują wydostać Stefano z więzienia oraz jak próbują odnaleźć klucze. Wędrują po innym wymiarze, gdzie oczywiście spotyka ich mnóstwo przygód. Brak Stefano to idealny moment na zbliżenie się do siebie Eleny i Damona, przez co chłopak się zmienia. Od odnalezienia klucza zależą dalsze losy Stefano. Czy uda im się go uwolnić zanim będzie za późno?

W książce pojawiają się nowe postacie.  Wydarzenia jak i bohaterowie są co najmniej surrealistyczne. Wydawało mi się, że mam wielką wyobraźnię, ale jednak moje granice kończą się tam, gdzie w książce się one zaczynają! Wszystko jest tak przerysowane, że nie pomyślałabym, iż da się jeszcze bardziej, a jednak L.J.Smith ciągle mnie zaskakuje. Jedynie Sage wydawał się być spoko gościem. Tylko jego jedynego zdołałam polubić. Chłopak jest dość sympatyczny i jego francuskie docinki wprowadzają coś nowego i w miarę ciekawego do książki. Co do postaci, które już znamy, nie możemy spodziewać się czegoś ciekawego. Zachowanie Eleny pozostawia wiele do życzenia. Damon, to Damon, ale jakby przechodził jakąś wewnętrzną przemianę. Stefano wciąż jest zakochany po uszy w Elenie. Więcej dowiedzieć się możemy o Meredith, Bonnie i Matcie. Oraz Caroline... Nie wiem dlaczego, ale lubię tę jej mroczną stronę.

Książkę przeczytałam głównie ze względu na poprzednie części i wielką nadzieję jaką obdarzyłam autorkę. Niestety znowu się rozczarowałam. Jedynie zakończenie książki było dość nieprzewidywalne, ale nie wiem, czy koniecznie dobre. Na pewno nie dla fanek Damona. 

Ocena: 3/6



***

Dwa tygodnie i koniec! Ach, nie macie pojęcia jak się cieszę!  Oceny mam w miarę dobre, mam nadzieję, że w tym tygodniu niczym ich nie zepsuję.  Oprócz tego mam także przeogromną nadzieję, że w szkole dają nam odczuć świąteczną atmosferę i przestaną się już tak czepiać.
Cieszę się, że spadł śnieg, ale przez te niskie temperatury pojawił się problem... Mianowicie nie mam żadnej grubej kurtki, a do szkoły dojeżdżam dwoma autobusami z dość długimi odstępami pomiędzy nimi. Także jestem skazana na zamarzanie, dopóki nie znajdę czegoś cieplejszego. :(
Do naszej listy książek, które chcemy sprzedać dorzucam starą wersję ,,Przeminęło z Wiatrem'' oraz ,,Las'' Guya N. Smitha. Nie chce się któraś z was skusić na jedną z tych książek? :)








4 komentarze:

  1. Czytałam dawno, dawno temu, ale raczej nie zamierzam powracać do tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam, ale opinie i tak mnie do tego nie zachęcają. ;) Oh, po co ja dzisiaj kupiłam zmierzch, czy chcę się powiesić za jakość tej powieści!?
    Lawenda

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię piosenki Birdy :)

    Natomiast Księgi 3 jeszcze nie czytałam. Pogubiłam się w drugiej. I wprawdzie Księgę 3 mam na półce, ale najpierw będę musiała wrócić do poprzedniej. I spróbować ją pojąć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Stanęłam gdzieś na pierwszej. "Pamiętniki..." nie powalają, o wiele bardziej wolę serię "Świat nocy" tej autorki. Dziwię się, jak z takiej książki udało się stworzyć tak dobry serial. :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń